Σχέδιο χάραξης του δρόμου Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία

Επί πρωθυπουργίας Χαρίλαου Τρικούπη, χαράχθηκαν στον χάρτη της μικρής (τότε) Ελλάδας, μελέτες και σχέδια άξια λόγου, ώστε, να φύγει η χώρα από την μιζέρια και τον ραγιαδισμό. Πριν από αυτόν, 15 χρόνια περίπου νωρίτερα, άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα Παραχωρητήρια Γης -ξεκίνησαν το 1872 και ολοκληρώθηκαν κάπου στο 1924- και σκοπό είχαν να λύσουν δια παντός το χρόνιο πρόβλημα των αγροτών.

Το μεγαλύτερο έργο της πρωθυπουργίας του, ήταν φυσικά η διάνοιξη του Ισθμού της Κορίνθου, και μάλιστα, η διάνοιξη αυτή ακολούθησε από πολύ κοντά την αρχαία Δίολκο ή «ο Δίολκος», επίσης, η σχεδίαση της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, κ.α. Στο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα πρέπει να προστεθεί και η χάραξη αυτού προς την Ηραία και από εκεί στην Ηλεία. Αυτή η χάραξη, δεν έγινε ποτέ, για έναν απλό λόγο, δεν την επέτρεψαν τα τοπικά μικροσυμφέροντα της εποχής!

Τα μικροσυμφέροντα, ο τοπικισμός, και έν γένει οι παθογένειες και τα κατάλοιπα του ραγιαδισμού, δεν επέτρεψαν ποτέ -παρ’ ότι η βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας του κόσμου ήσαν και είναι υπέρ-, τον αυτοκινητόδρομο Τρίπολης-Βυτίνας-Αρχαίας Ολυμπίας, που παρακάμπτει τα Λαγκάδια. Η παράκαμψη των Λαγκαδίων, χαράχτηκε πρώτα από τον Τρικούπη, αλλά η κοτζαμπάσικη νοοτροπία των λίγων, κρατά έναν και παραπάνω αιώνα, δέσμιους τους κατοίκους της Γορτυνίας αλλά και όσους επιχειρούν να διασχίσουν έναν επικίνδυνο δρόμο ταξιδεύοντας προς Ηλεία ή προς Βυτίνα και Τρίπολη.

Πάνω στην χάραξη του Τρικούπη για την παράκαμψη των Λαγκαδίων και την ασφαλή και γρήγορη διέλευση των οχημάτων, έναν σχεδόν αιώνα μετά, αναπροσαρμόστηκε αυτή από έναν μηχανικό και κατατέθηκε στα αρμόδια όργανα του κράτους. Αλλά ως γνωστό, το κράτος αυτό είναι κουφό κατά την συνήθειά του, και καταχωνιάστηκε σε κάποιον φωριαμό. Από τότε, σποραδικά, και ειδικότερα στις παραμονές εκλογών, εθνικών ή περιφερειακών και δημοτικών, μερικοί πολιτικοί επαναφέρουν το θέμα αόριστα, φορτώνουν με συγκίνηση τους πολίτες και φυσικά το θέμα ξεχνιέται έως τις επόμενες εκλογές. Κυλά ο χρόνος, αλλά η παράκαμψη των Λαγκαδίων προς όφελος των κατοίκων της Αρκαδίας και όχι μόνο, πάντοτε κάπου σκοντάφτει, σαν ένα αόρατο χέρι να σταματά κάθε προσπάθεια, επειδή τα μικροσυμφέροντα αγωνιούν για το μέλλον τους. Αστεία πράγματα; Ασφαλώς!

Δείτε στη συνέχεια τις «Ύψιστες Ρυθμιστικές Προτάσεις» ενός αιθεροβάμονα τεχνικού από την Τρίπολη. Στο 2ο Θέμα του, αναφέρεται στην παράκαμψη των Λαγκαδίων.

Αρχείο PDF με τις προτάσεις του.

Δείτε επίσης το σχέδιο του με την χάραξη του πολύπαθου δρόμου, σε αρχείο PDF. Για την ανάγνωση των λεπτομερειών, επιλέξτε μέγεθος από 75% και πάνω ή μεγέθυνση.  

Σχέδιο παράκαμψης Λαγκαδίων, αρχείο PDF.

 

 

 

 

 

 

 

Opsarion.gr